Change the language at the bottom right corner of the page
Changer la langue dans le coin inférieur droit de la page
Geachte klant,
Het zijn zonder twijfel bijzondere tijden. Hoewel de situatie per land kan verschillen heeft de huidige situatie impact op iedereen. Wij hopen van harte dat jullie gezond en veilig zijn.
We willen benadrukken dat wij, als service organisatie van Life Fitness, met in acht neming van alle richtlijnen en voorschriften, nog steeds ons uiterste best doen om u als klant van dienst te zijn.
Momenteel zijn sportscholen en andere sportgelegenheden weer open en kunt u zoals gebruikelijk een beroep doen op onze dienstverlening. We staan u graag bij om er voor te zorgen dat uw toestellen in top conditie zijn en uw leden zorgeloos gebruik kunnen maken van uw cardio- en krachttoestellen.
Voor de veiligheid van u, uw personeel, uw leden en onze monteurs, is het van belang om altijd de geldende overheidsrichtlijnen te volgen en u bewust te zijn van de afstand tot een ieder. Graag brengen we enkele maatregelen onder de aandacht:
Ter voorbereiding:
Als het goed is heeft u voorafgaand aan de afspraak aan ons service team doorgegeven welk(e) toestel(len) moeten worden gerepareerd of nagekeken. We willen u vragen om de betreffende toestellen voor te bereiden voor de monteur door het toestel voorafgaand te hygiënisch reinigen.
Tijdens bezoek:
De monteur zal zich op uw locatie melden en hierbij rekening houden met afstand tussen hemzelf en anderen. We willen u vragen om hier tevens rekening mee te houden wanneer u met de monteur in gesprek bent over de reparatie(s).
Om veilig te kunnen werken, wordt verzocht om eventueel naastgelegen toestellen tijdelijk buiten gebruik te zetten als ze in gebruik zijn en (uw) sporters niet naast de monteur te laten sporten, tenzij die op minimaal 2-meter afstand staan rondom het toestel. De monteur heeft de mogelijkheid om met pylonen de werkruimte te markeren en een hesje te dragen tijdens de werkzaamheden.
Hiernaast is de monteur in bezit van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals bijvoorbeeld handschoenen. Daarnaast kan de monteur ook gebruik maken van een mondkapje indien gewenst.
Bij vertrek:
Wanneer het werk van de monteur gereed is, zal hij het toestel weer in gebruik zetten en vervolgens de reparatie met u doorspreken. Het kan zijn dat de werkbon namens u wordt ondertekend.
Fitnessapparatuur dient zorgvuldig te worden schoongemaakt. Gebruik milde zeep en water of een milde, niet-schurende huishoudelijke reiniger om het scherm en alle oppervlakken schoon te maken. Gebruik alleen een zachte katoenen doek. Breng de reiniger aan op de katoenen doek en niet direct op het apparaat. We raden aan om slechts één kant op te vegen met de doek versus wrijven of schrobben. Dit zorgt ervoor dat de toestellen niet bekrast raken.
Specifiek voor krachtapparatuur gebruik je CLP of 3-in-1 olie om alle geleidingsstangen, kabels en riemen te smeren en te reinigen.
- Gebruik GEEN reinigingsmiddelen op basis van ammoniak, zuur of met een hoog alcoholpercentage.
- Gebruik GEEN schuurmiddelen.
- Gebruik GEEN papieren handdoeken.
- Breng GEEN reinigingsmiddelen rechtstreeks op de oppervlakken van de apparatuur aan.
- We dringen er tevens op aan om geen bleekmiddel op de oppervlakken van onze apparatuur te gebruiken.
Het gebruik van niet door Life Fitness aanbevolen reinigingsproducten kan leiden tot voortijdige slijtage of schade aan consoles, bekleding, verfoppervlakken en/of rubberen grepen. Dit soort schade zal niet zijn gedekt door de Life Fitness garantie.
Een aantal maanden geleden hebben we over dit onderwerp een webinar gehouden met praktische tips/tricks op het gebied van onderhoud van uw toestellen. Kijk hier voor een opname van deze LIFETALK sessie: LIFETALKS Hoe bereid ik mijn apparatuur voor op heropening?
Kijk voor meer specifieke tips in de handleiding van het fitness toestel. De meeste handleidingen kunt u hier vinden: https://www.lftechsupport.com/web/document-library/documents
Kunt u een handleiding niet vinden of staat hij er niet tussen? Neem dan contact op met ons service team via +31(0)180 64 66 66, Service.Benelux@lifefitness.com of ons webformulier.